Elho in Koffietijd en Eigen Huis & Tuin


Aanleiding:
Elho was communicatief al jaren actief op de business-to-business markt, maar wilde als merk meer communiceren richting de consumenten. Ook als de consument Elho-producten in huis heeft, realiseert hij zich dat veelal niet. Tijd voor een campagne om daar verandering in te brengen.

Opdrachtgever:
Elho

Doelstelling:
De Nederlandse consument met interesse in tuinieren, tuinen en design, kennis laten maken met de producten van Elho.

Media- & Middelenmix:
Voor de campagne is een samenwerking opgezet met RTL Nederland. Deze samenwerking bestond uit non-spot TV inzet bij de programma’s Koffietijd en Eigen Huis & Tuin. In deze programma’s zijn de volgende communicatievormen en items te zien geweest:

  • Billboarding rondom beide programma’s
  • Programma items (gebruiksmomenten)
  • Tuinmetamorfose in Koffietijd
  • Online advertorials (koffietijd.nl en eigenhuisentuin.nl)

Resultaat:
Deze eerste consumentencampagne heeft kwantitatief en kwalitatief positieve resultaten opgeleverd. Naast een stijging van een aantal positieve associaties met het merk Elho is ook de naamsbekendheid onder tuinliefhebbers significant toegenomen. Daarnaast heeft Elho vele positieve reacties ontvangen van haar leveranciers. Ook is de campagne intern bij de adverteerder erg goed ontvangen. Hierdoor is besloten om in 2017 de consumentencampagne te continueren.

Rol The Media Outfit:
The Media Outfit was voor deze campagne verantwoordelijk voor het hele mediatraject, van mediastrategie tot media-executie. Verder hebben wij het billboard ontwikkeld en hebben wij RTL aangestuurd bij de totstandkoming van de samenwerking met beide programma’s. Ook heeft The Media Outfit een belangrijke rol gespeeld in de media-onderhandelingen om ervoor te zorgen dat er een optimaal media-effect uit het beschikbare campagnebudget zou worden behaald.


elho logo