Open je blik


Aanleiding:
WereldReumaDag 2010, 12 oktober 2010.

Opdrachtgever:
Het Reumafonds.

Doelstelling:
Maximale aandacht creëren voor reuma in het kader van WereldReumaDag. Dit leidde tot de actie Open Je Blik. D.m.v. het uitdelen van blikjes op vijf NS- stations in Nederland vroegen we mensen hun blik te openen voor reuma. Na opening van het blik trof men een briefje aan met de tekst: “Voor 2,3 miljoen reuma-patiënten is het niet zo eenvoudig dit blikje te openen. Net zoals andere dagelijkse handelingen voor hen niet zo vanzelfsprekend zijn door pijn in spieren en gewrichten. Help het Reumafonds in de strijd tegen reuma. Ga naar de website van het Reumafonds, test uw kennis over reuma en maak kans op een prachtige prijs.”

Resultaat:
✓ Free publicity in o.a. RTL Boulevard (2x), SBS Shownieuws, De Telegraaf (2x), de Volkskrant en Metro.
✓ Verachtvoudiging websitebezoek op Wereldreumadag.
✓ Binnen drie weken 18.000 keer online kennistest gedaan.
✓ Honderden nieuwe donateurs.
✓ Actie overgenomen door 12 regio-coördinatoren.
✓ Positieve reacties ontvangers van blikjes.
✓ Enorme landelijke exposure voor een zeer beperkt mediabudget.

“Een geslaagde actie, die velen de blik heeft geopend”, aldus Lodewijk Ridderbos, algemeen directeur Reumafonds, na afloop.

Rol The Media Outfit:
✓ Communicatieconcept.
✓ Media-inzet.
✓ Projectmanagement, waaronder: Het “evenement”, PR.


cases-reuma-websitecases-reuma-blik-briefcases-reuma-rtl