Roy Metheuver
Data Consultant

 
Roy’s professionele leven staat vrijwel geheel in het teken van data-gedreven marcom-oplossingen. Van huis-uit is hij IT’er en vanuit zijn eerste bedrijf adviseerde hij over de automatisering van marketing- en verkoopprocessen. Eenmaal overgenomen door Wegener pakte hij alle kansen om zich hierin bij dit bedrijf (maar ook bij o.a. Amsterdam RAI) verder te ontplooien. Hij deed ruime ervaring op met marketing-, communicatie- en organisatievraagstukken op het gebied van ‘de klant centraal’. Marketing- en salesconsultancy, CRM, DM, databasemarketing (DBM), online (social) media, e-mailmarketing, web, SEO/SEA, RTB e.d.) en branding (merkpositionering en –management) vormden zijn werkterrein. Tussen 2000 en 2009 was Roy managing partner bij marcom-bureau Bureau aan de Amstel. Daarna was hij als ‘actief’ commissaris en als adviseur nauw betrokken bij de bedrijfsvoering van diverse Big Data-startups.
 
Binnen The Media Outfit is hij verantwoordelijk voor data-gerelateerde en -gedreven marcom vraagstukken. Het behoeft geen betoog dat deze in deze tijd van BIG data in rap tempo toenemen.