Love your butt and save the world


Aanleiding:
In het voorjaar 2016 is Saint Basics klaar om haar nieuwe campagneconcept “Love your butt and save the world” te communiceren. Op dat moment had ook de website (www.saintbasics.com) een flinke metamorfose gehad. The Media Outfit werd uitgedaagd om een zo effectief mogelijke campagne op te zetten voor het lingeriemerk.

Opdrachtgever:
Saint Basics B.V.

Doelstelling:
Opbouwen van de naamsbekendheid en het stimuleren van traffic naar de nieuwe website van Saint Basics.

Media- & Middelenmix:
Voor de campagne zijn de volgende media en middelen ingezet:

  • Zoekmachine marketing (Google Ad Words)
  • Re-marketing
  • Google shopping
  • Digitale buitenreclame (Interbest mast)
  • Dagbladen
  • Busreclame (Den Haag, Amsterdam & Rotterdam)
  • Display bannering / Real time bidding campagne
  • Social media advertising (Facebook)
  • PR (radio interviews bij Radio 2 & Radio 538).

Resultaat:
Tijdens de campagneperiode in het voorjaar van 2016 is de traffic naar de site gestegen met 150% t.o.v. het jaar ervoor. De doelstelling m.b.t. sitebezoek is ruimschoots gerealiseerd; de index doelstelling vs. resultaat was maar liefst 183!

Rol The Media Outfit:
The Media Outfit was bij deze campagne verantwoordelijk voor het hele mediatraject, van mediastrategie tot media-executie. Verder hebben wij ook een grote rol gespeeld bij de ontwikkeling van de online banners en de digitale buitenreclame.


Love your butt and save the world - Saint BasicsSaint Basics - A12Saint Basics - Bus Den Haag