weet je stad (SAN-accent)


Opdrachtgever:
DEAR / AT5

Doelstelling:
Amsterdammers die het gerestylede AT5 niet (meer) volgen, de stadszender laten (her)ontdekken. Zowel on air als online.

Doelgroep:
Alle Amsterdammers.

Media- en middelenstrategie:
We claimden het hele Amsterdamse straatbeeld, dé plek waar AT5 haar onderwerpen vandaan haalt. Daarom werden letterlijk alle beschikbare outdoor- en OV-middelen ingezet. Ondersteund door een puur op Amsterdammers gerichte Facebook-campagne, advertenties in het Parool, lokale radio en actiematige communicatie ‘op zender’. De waste was minimaal. Net als het budget, want slim barteren hield de kosten laag.

Resultaat:
Binnen enkele weken was 90% van de doelgroep bereikt. Met als gevolg: sterk stijgende kijkcijfers, flinke toename (duizenden!) Facebook-volgers en een piek in online traffic.

De campagne werd beloond met een SAN-Accent!


case-westrandwegrunsmallcase1-run1case1-run2